Trädgårdsliv & Design


Frösamlarbricka
2008-08-10, 23.23.54
Filed under: Frösådder och växter, Min Trädgård, Trädgårdsliv

Pysslade ihop en liten träbricka av spill virke som vi hade hemma…Ville ha något som var enkelt och snyggt då jag samlar ihop trädgårdens alla frö och som passar till min inredning i växthuset. Blev faktisk mycket nöjd :-).

Frö samling

Här kämpar jag med att särskilja Cirsium eriophorum från sin flygkvast eller vad man nu kallar det för?

Har nu frö för byte om någon känner för det…

* Cirsum eriophorum – Klottistel (ovanlig, läs mer under länken)

* Vit Cosmos – Rosenskära

* Borstnejlikor blandade färger

* Polemonium caeruleum – Blågull

Tänkte fylla på listan allt efter som, bara vädret kan torka upp…det blir så mycket lättare då …

Kram från Camilla Trädgårdsliv & Design

 


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Snygg och användbar bricka du gjort till fröinsamlandet. Tidigare har jag också samlat massor med fröer men med åren har jag blivit lite latare :).
Ha det gott
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Du skall vara riktigt nöjd med den.
Det blir bra till föerna. Jag har varit lite lat i år när det gäller fröer eller rättare sagt så har jag haft annant och göra.
Strött ut dom lite här och där för det gillar jag. Det passar min trädgård liksom.
Ha det gott
Annika

Kommentar av Annika




Kommentera

