Trädgårdsliv & Design


Bondsätter Plantmarknad
2008-07-31, 22.50.18
Filed under: "Dagbok", Frösådder och växter, Min Trädgård, Trädgårdsliv

Åkte till Bondsätter idag utanför Adolfsberg i Örebro. Där finns en liten välsorterad plantmarknad som är, som en godisbutik för småbarn fast för oss ”växttokiga galna villha friak”– ;-D…Jaja ni förstår hur jag menar! Jag skulle igentligen inte handla något ville bara kolla in läget vad som blommar just nu. Men som valigt kan man inte motstå.

Jag kom hem med fyra vita Phlox paniculata – höstflox och tre Agastache ´Blue Fortune´ – anisisop eller anisört som man oxå kallar dem på svenska samt två fina gråa krukor som det var på 50% rabatt på. (Bild kommer senare)

Väl hemma så började jag gräva ut en rabatt för att sätta om en del gamla växter så som rosenstav och den vita nysörten. De kom mer till sin rätt nu tillsammans med de nya växterna. Det var verkligen ett lyft för den gamla rabatten som nästan bara bestod av överblommande pioner, akelejor och några få rosor, irisar mm.

Har inte upplevt att det har blommat över så fort som i år. Det måste nästan bero på den varma väderleken vi har i sverige nu och de ljumma nätterna med en del regn.

Vad blommar i er trädgård just nu? Blir Nyfiken!

Vill oxå passa på att tacka för alla fina kommentarer som jag fått på mina senaste inlägg! Tack snälla ni!!! Jag besöker er och era bloggar ofta men av tidsbrist hinner jag inte alltid svara eller kommentera era inlägg. Jag ska försöka skärpa till mig. I vare fall bli lite bättre när hösten och den mörka tiden falle på och datorn står på lite mer ofta än i dag.

Kram från mig/ C

Ps. Ska fota i morgon så bilder kommer inom kort.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

