Trädgårdsliv & Design


Vinrankan snart på plats i växthuset & Agapanthus ´Donker Blauw´ – Afrikansk blå lilja

I ena hörnan av växthuset har vi nu grävt för en vinranka ´Zilga´. Hålet i marken blev ca 1,5 meter djupt och det gjordes en gång ut under betongsockeln så att rötterna kan leta sig ut under marken efter några år. I gropen fyllde jag sedan upp massor med sur jord och mer behövs. Jag tror det kommer att bli sex säckar jord sammanlagt, för det ska läggas en kant av natursten runt och höja marknivån för vinrankan.

Fötöljen på bilden är min favorit plats i växthuset. Där sitter jag ofta med lille G och njuter med tomatodlingen på ena sidan ochphysalis på andra. Om några år kan vi nog plocka vindruvor från favoritfotöljen! 😉

Jag gjorde även en liten fotorunda i trädgården i dag och dagens bästa bild/bilder är min egna uppodlade Agapanthus ´Donker Blauw´ – Afrikansk blå lilja. Så ljuvligt blå!!! Tänkte även visa några bilder på mina stockrosor men på min favorit stockros gjorde sig inte bra på bild så jag får göra det en annan dag.

Till sist vill jag även passa på att skicka en bamse kram till min pappa som igår fixade min lilla blocket affär i Ystad. Nu är jag en glad ägare av en gammal zinkvattenkanna, Tack Pappa!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

