Trädgårdsliv & Design


Smultrongården i Örebro
2008-07-12, 22.27.47
Filed under: Inredning, Trädgårdsgguide/info, Trädgårdsliv

Första dagen på vår semester åkta jag tillsammans med min familj till Smultrongården som ligger strax utanför Örebro. Jag har under nästan ett år läst deras blogg Smultrongården och nu äntligen tog vi oss dit fast vi bor så nära. Det var kul att få se det med egna ögon och det blev en riktig mysig utflykt trots de åskskurar som drog över oss gjorde att vi blev lite blöta.

Smultrongården är ett litet mysigt ställe inne på en gård där de sålde diverse nytillverkade prylar i gammal stil så som zink krukor, glas, lampor,tyg och tapeter och massa annat roligt för hem och trädgård.

Caféet var enkelt med självplock från en liten lekstuga med relativt bra priser. Vi avnjöt band annat hallon tårta och morotskaka med kok kaffe (…det får mig att tänka på mina dagar i norrland…😉 ) och barnen fick narturligtvis var sin festis.

Mina inköp blev några små prylar, en servett hållare och en liten väggampel i zink/plåt och en almenaka med gammalt tryck som jag ska ha i köket.

I butiken fick jag massa med nya uppslag om hur jag ska inreda för min lilla G när det blir dags för en något större säng som den på bilden. (Idag sover han i en mycket gammal liten vit spjälsäng men det får jag berätta om ett annat inlägg här på bloggen.) Jag blev även förtjust i planteringsbordet och de olika dryckerna och marmeladburkarna som de sålde. Jag fastnade också för en tavla som skulle bli perfekt i vårt sovrum och jag ångrar mig lite att jag inte köpte den men å andra sidan så får jag då anledning till att åka dit igen.

Vill nu i skrivande stund även passa på att tacka Er alla som skrivit så härliga kommentarer på mina inlägg, det glädjer mig att läsa, Tack!


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

