Trädgårdsliv & Design


Trädgårdsbesöket den 23/6
2008-06-25, 23.00.28
Filed under: "Dagbok", Min Trädgård

webb1002 031.jpgOj, så kul! Inte trodde jag att det skulle komma ca 30 personer till vår trädgård i måndags. Det var riktigt roligt att så många gillade både trädgården, huset och växthuset.

Vädret var med oss som tur var för bara några timmar innan öste regnet ner och himlen såg svart ut men precis lagom till visningen var solen framme och lyste upp. Jag berättade lite kort om husets historia och hur det sett ut i trädgården och hur vi har kommit fram till det som vi har i dag med dammen och rabatter och växthus med mera. Jag fick många frågor om diverse växter, jordtyp och om bygget av växthuset. Min man fick oxå svara på frågor och gjorde så gott han kunde trots han inte är så kunnig i vad alla växter heter.

En växt som många tyckte var spännande var Cirsium eriophorum som jag skrivit om Här förut.

Mitt lilla lotteri blev oxå uppskattat där priserna var en del växter men även min hemkokta fläderblomssaft och rabarbersaft.😉

Tack till alla som kom denna kväll!

Mvh Camilla med familj



3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej Camilla!
Vill bara säga att Du inspirerat oss i valet av vad vi skulle plantera i rabatten på framsidan av vårt radhus… Så där finns nu två små enar, hade tänkt sockertoppsgranar, men de var inte i så gott skick… =( Dessutom köpte vi kärleksört och stjärnflocka. Sedan förut fanns där rosor, som vi behöll… Så TACK för inspirationen! Vore roligt om du hörde av dig med en rad eller två per mail…
Kram Elin från Umeå

Kommentar av Elin

Vilka vackra rosbilder du har i bloggen! Verkligen jättefin trädgård. Det var kul att läsa härinne.

Kommentar av Monica

Där skulle jag också vijat varit med. Vackert det ser ut.
Annika

Kommentar av Annika




Kommentera

