Trädgårdsliv & Design


Trädgårdsamatörernas välkomstmöte
2008-06-12, 21.50.58
Filed under: "Dagbok"

I måndags var jag på trädgårdsamatörernas välkomstmöte igen. Sist var för fyra år sedan men hoppade av efter ca ett år då jag tyckte att deras tidning inte gav mig så mycket och så var det ju mest äldre latin freak som dominerade deras träffar.

Nu har de åter hört av sig och de ska komma och se min trädgård. Jag har fått intrycket att kanske det börjar bli en yngre genration i kretsen så jag åkte iväg på mötet för att se vad det kan ge mig. Olyckligt viss så var jag inte så kry, hade feber och frös enormt då vi gick runt i en underbar blomstrande trädgård som mötet hölls i.

Något som var nyttigt för mig var att se någons annans trädgård för att kunna uppskatta min egen. En blomma som som fanns i besöksträdgården var Patty´s Plum (tror den heter så). Helt underbar i mörk djup lila och är nu ett måste till nästa års odling. Vi fick också veta lite fakta om Trädgårdsamatörerna och de sålde bland annat böcker och gödning och innan vi åkte hem fick vi ta del av några gratis plantor som ordföranden hade överskott av 😉 och med mig hem hade jag bland annat en brunnäva och en vit bollviva.

Läs mer om Närkekretsens sommar program och om trädgårdsbesöket hos mig här

Så nu är jag en glad amatör igen 😉 !


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Kul att du åter letat upp trädgårdsamatörerna. Är själv en sådan sedan några år tillbaka. Inte helt självklart, för jag tyckte i början att många utav de jag träffade hade en lite överlägsen attityd. Allt dög inte, många utav växterna man själv tycker om rankades som ogräs. Bland all överlägsenhet fanns dock en hel del ödmjukhet och framförallt kunskap. En kunskap som jag inte hittat någon annan stans.
Ha en riktigt skön midsommar
Birgitta

Kommentar av Birgitta




Kommentera

