Trädgårdsliv & Design


Bilder från växthuset & trädgården
2008-05-14, 00.49.23
Filed under: Trädgård, Trädgårdsliv, Växthus

Visar lite helhetsbilder från min trädgård som är helt bedorande nu när hägg och syren blommar i kapp med äppleträden.

På bilderna inne i växthuset så ser ni mina odlings lådor som ska bära mängder med tomatplantor och en och annan melon och gurk planta med mera. Soffan är nymålad och har en blågrå färg som går bra ihop med mina zinkprylar och den putsade muren. Även ett skåp och ett bord (ej på bild) har fått samma färg men det visar jag en annan gång.

Avslutningsvis vill jag visa mitt ena äppleträd som blommar enormt i år. Hoppas att vi får lika mycket frukt som blommor på det i år. I fjol var det snålt med äpple så jag håller tummarna.

Ha det gott i vårsolen! //Camilla


5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Förutom ditt underbara växthus ser ni ut att ha en mysig trädgård och ett jättefint hus!
Jag har försökt med melon ett par år nu, men det vill sig inte. Jag hinner inte ens plantera ut dem i växthuset innan de gett upp, nästa i alla fall.

Kommentar av ÅsaGåsa

Hej! Vilken underbar blogg du har!!!! Och vilket vackert hus och växthus!!!! UNDERBART!!!!
Sorligt med era fiskar… barn är barn… så är det.. när inte förståndet riktigt vuxit färdigt.
Linda

Kommentar av LindaLunda

Vilket härligt växthus du / ni har. Hus också för den delen.
Har idag köpt planteringsjord för tomatplantorna jag fick av en god vän i förra veckan. Odlar mina tomater i latrintunnor för jag, egentligen min man och son, har stenlagt golvet i växthuset.
Lättskött och fint tycker jag.
Trevlig helg
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Helt underbara bilder! Ert växthus är en dröm!
Vad tråkigt med fiskarna.
Hoppas allt är bra med er!
Kram!

Kommentar av Cara

hej:)
måste bara säga att jag äääälskar din trädgård och ja hela alltihopa såg hur underbart som hällst ut..
jag går florist andra året nu och jag är väldigt intresserad utav trädgård och uteplanteringar har även nu det senaste halvåret praktiserat på en blomsterträdgård här i gävle.. och måste bara säga att din trädgår nu är min källa till inspiration.. riktigt snyggt fortsätt så🙂 kram Angelica

Kommentar av Angelica




Kommentera

