Trädgårdsliv & Design


Hårt slit med Svärmor i trädgården!
2008-05-05, 21.01.42
Filed under: "Dagbok", Min Trädgård, Trädgård, Trädgårdsprojekt, Växthus

… Vilket slit i fyra hela dagar. Svärmor har åter varit här och då är det ingen ände på arbetet, men så är det väl aldrig då man är med trädgård.

Jag skojar inte men listan är lång på allt vi gjort och detta tack vare min svärmors ihärdighet med både spade och pensel…

  •  Grävt bort en gammal rabatt bakom huset och lagt sten längs husgrunden i stället.
  •  Satt Avenbokshäck.
  •  Klippt gräsmattan, samt innan dess i ett försök att utrota maskrosorna handplockat dem.
  •  Ogräsrensning i alla rabatter (…imorgon ska de få sig en rejäl dos gödning).
  •  Målat målat och målat möblern… kökssoffan, skåp, bord, och en fåtölj i växthuset- nu är det supersnygt, Jag lovar!!! (återkommer med bilder)
  •  Planterat ut tomaterna i växthuset.
  •  Planterat om och nyplanterat bland annat två stycken salix helvtika på stam som ska stå kring entrén
  •  Satt sten krig uppfarten, samt fått uppfarten paddad… väntar nu på gårdsgruset som ska dit.
  •  Buxbom häcken vid uppfarten är på plats men några plantor fattas.
  •  Skrapat och slippat två av fyra gamla trädgårdsstolar i gammal stil
  • samt börjat tagit bort gamla cementplattor…

Så nu är jag bra trött och orkar igentligen inte sitta vid datorn men vad gör man då man plötsligt inser att man måste deklarera (så tråkigt då man kan titta runt på alla härliga trädgårdbloggar i stället) och då kan man ju inte motstå att skriva om vårt ihärdiga trädgårdsarbete. Men jag är otroligt nöjd och kan faktist se ett slut på allt det tunga jobbet i trädgården.

En sak är klar, i morgon ska jag njuta av allt och INTE ta i varken spade eller kratta. Den enda kraftansträngning jag ska ta mig till är att fotografera våren och njuta med min lilla son i växthuset. På återseende ;-D

 


3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Oj, vad du/ni jobbat hårt! Det var inte lite som hanns med! Hörnan du visade i förra inlägget ser jättemysig ut, du får gärna visa mer en annan dag.

Kommentar av ÅsaGåsa

Men oj – jag blir helt matt!
Men så skönt att få hjälp med allt detta. Jag förstår verkligen att du fått det fint i trädgården nu och du nu bara går omkring och njuuuuuter!
Kram Randi

Kommentar av Randi

Hihi! Tack för komentarerna. Jag har varit helt slut i flera dagar efter arbetet. Har mest suttit o njutit (och svettats i växthuset) av allt men nu börjar krafterna komma tillbaka igen och då ska jag försöka slutföra bla målning av trädgårdsstolar och så måste jag få ner lite fröer i grönsakslandet. Jag gör ju inte allt det här för ro skull…känner lite press oxå för Trädgårdsamatörerna kommer på besök efter midsommar och då vill man ju visa upp trädgården i sitt perfekta utseende!!! ,-) //Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design




Kommentera

