Trädgårdsliv & Design


Växthuset
2008-04-28, 22.25.33
Filed under: Inredning, Växthus

Idag har jag äntligen lyckats få ordning i mitt växthus, i vare fall en liten hörna med några pelargoner så det se ombonat ut till valborgsmässoafton då vi får gäster.  Och bättre blir det då jag får upp fönsterbrädorna som jag har målat i dag som ska sitta runt om i växthuset… då kan jag verkligen pynta till det!!! 🙂 Vem vet, kanske blir det en matbit under glastaket oxå till vallborg! ;-D

Jag funderar på om man törs plantera ut mina egen odlade tomater och meloner i mina odlingslådor samt mina framdrivna pelargoner som ännu så länge trivs bra i köksfönstret trots trängseln med olika chili och passionsblomman

Min man funderar på att snickra ihop ett smalt bord i grova plank som vi kan nytja till allt från goda middagar (vore perfekt till vallborg) till planteringsbord och ritbord med mera, men frågan är just nu hur och när ska vi hinna det!!! Åh, Vad jag Önskar att man hade lite extra hjälp av någon snäll hustomte…

Vill passa på att tacka för alla ”goa” och härliga kommentarer på min blogg!

Önskar att jag var lika flitig att kommentera era mysiga bloggar med men just nu så räcker min tid inte till då min lilla son tar upp mina min famn under stora delen av kvällen då jag oftas sitter en stund vid datorn. Men jag försöker läsa era sidor med stort intresse och de skänker mig ofta ny ideér och inspiration!!!

Tusen tack! //Camilla ;-D

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Söt pelargonhörna.
Har ofta varit inne och tittat hos dig men dragit mig för att kommentera för jag tycker det verkar lite krångligt.
Nu har jag tagit steget fullt ut!
En skön Valborg och första Maj
hälsar
Birgitta

Kommentar av Birgitta

Nice corner!
Tänk vad man kan göra med lite! Så tjusigt så.
Ha det gott / Mariehill

Kommentar av Utsidan / Mariehill




Kommentera

