Trädgårdsliv & Design


Helleborus niger – Julros
2008-03-12, 19.15.02
Filed under: Bilder från trädgård, Trädgård
webbjulros1.jpg
webb-julros.jpg

 

Nu äntligen blommar den ”Helleborus niger – Julrosen”

Jag har följt min vita julros ända sedan veckorna förre jul då knopparna låg tätt mot den bara marken och i dagarna blommar den helt enormt med massa blommor bland de djup gröna blanka bladen mot den kalla jorden bland sommarens taggiga ros.


3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Underbart Camilla! Både att följa den utvecklas och att se den blomma. Undrar just hur det går med mina julrosor. Ser att du läser en bok om orangerier. Den ska jag se om jag kan få tag på.

Kram Karin

Kommentar av Karin A

Åh julroser är såå vackra!!! Snygg bild!
Kram
Mia
ps vad mysig bild du visar i förra inlägget..! Vi skall också ge oss på uppfarten/gården nu i vår..grusa, stensätta…

Kommentar av Mia

Å så vackra bilder av din julros! Saknar julros i min trädgård.

Kommentar av ÅsaGåsa




Kommentera

