Trädgårdsliv & Design


Försäljning på Blocket & lite av våren…
2008-02-23, 17.07.12
Filed under: "Dagbok", Växthus

VårkvistHar en annons ute på blocket nu för att sälja lite av de fönster och glasrutor som blev över efter bygget …🙂

webbvaxthusfeb-1.jpg


Jag kunde väl aldrig drömma om att det var  så poppulärt med spröjsade fönster! Annonsen har varit inne i två dagar och jag har nästan blivit av med alla 40 st… Kul… nu gäller det att hålla i pengarna så man kan gräva ner de till senvåren…HiHi! Ja, ni förstår nog vad jag mena! Alla trädgårdstokiga lägger sina slantar i jorden fast i omvanlad grön jordnära valuta!🙂

Intresset för odling och växthus verkar vara enormt och det är så skoj att träffa människor med samma drömmar och tokiga ideér som man själv har!

Det som jag sparar av mina överblivna fönster är ett  dubbelfönster med sex rutot i varje istället för tre och så en mindre dörr med glas upptill om jag får för mig att göra ett större skåp till mitt växthus eller något liknande i framtiden.

Vårkvist
Vill med dessa vår kvistar som min dotter plockat åt mig, tacka för alla härliga kommentarer jag fått om min blåsippa i förra inlägget. Jag såg att i dag hade den slagit ut och tittade upp mot de värmande strålar på förmiddagen för att senare sluta sig igen på eftermiddagen då det blev kyligare när solen åter försvann bakom de gråa molnen i sydväst.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Tjsuigt växthus, nu blev jag bra avundsjuk! Har läääänge velat ha ett sådant. WOW
Jg får väl längta vidare medan du planterar och njuter i ditt växthus🙂
/ Mariehill

Kommentar av Mariehill

Tack Marie!
Jag försökte skriva en kommentar i din blogg men hur jag än gjorde så gick det inte, trots att jag bytte mitt lösenord osv… Synd! Hoppas du läser det jag skriver här och som jag bland annat försökte skriva till dig!
”Åh vilka härliga droppar! Önskar oxå vårblommor att sätta i en kruka men tycker kanske att det är lite tidigt ännu! Väntar nog en-två veckor till så de klarar sig ute på trppen och då vill man ju ha exemplar som står sig länge och inte halvtötta som man ser på affären. Var köper du dina ekologiska fröer? Jag har i år satsat på och köpt dyra fröer av framförallt tomat och andra grönsaker som ska vara en del av det svenska kulturarvet. Tyckte det lät lite spännande!” Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design




Kommentera

