Trädgårdsliv & Design


Loppisfynd och annat roligt!
2008-02-15, 16.30.59
Filed under: Loppis

Tänkte visa lite av de loppis fynd och andra saker som jag gillar!

Framförallt är det min svärmor som är duktig på att hitta de bästa prylarna på loppis och det vill jag Tacka henne för! Andra saker har jag fyndat själv och något har vi ärvt av gamla släktingar. Här är några av mina favoriter…😀

webbgammalraknemaskin.jpgwebbsilverfat.jpgwebbkaffekvarn.jpgwebbsilver.jpgwebbvag.jpgwebbljus.jpgwebblampa.jpgwebblampa1.jpgwebbtvattfat.jpg

Det är så kul att gå på loppis och titta och fynda, synd är att man gör det aldeles för sällan! Till exempel så fyndade jag barock ljusstakar i nysilver för bara några tior och köksvågen blev min för endast under hundralappen. Kaffekvarnen fick jag av min svärmor i julklapp och lampan i fönstret är bara för underbar! Jag har även köpt en del nysilverfat på auktionssajiten Tradera för bara några få kronor. En gammal räknemaskin fick även den följa med hem från svärmor då hon rensade bland sina saker liksom tvättfattet med kannan som tyvärr har en liten spricka på sin kant men vad gör väl det, då man även inte kosta mig något och det går ju att fixa. Jag är även lite smått tokig i gamla trälådor från bland annat Svenska sockerfabriken AB.

Det är bra att ha loppistokiga släktingar som vet vad man gillar! 😉 Fortsätt med det, det uppskattar vi! Kram från mig.


7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Camilla, vilka FYND!!! Jag önskar att jag också hade tillgång till loppis-kunniga släktingar … *snyft*
Barock-ljusstakarna är bara sååå maffiga – och köksvågen är så ljuvlig – och …..
Ha en riktigt skön helg!
Kram Randi

Kommentar av Randi

Men ÅH vad många fina fynd!!!!
Jag skulle nog samla på mig ett och annat också, men sambon är inte lika förstjust i den gamla stilen. Får väl tillämpa den i trädgården istället, där han inte har nån talan.😉

Kommentar av lynx

Ja visst är det kul med loppis Jag läser om dina odlingar oj så mycket du satt!
Jag har gjort om vår bastu till inneväxthus o driver mina pellisar där men det ska bli lite fröodlingar oxå, det är ju så kul
Tilde

Kommentar av Tilde

Åh vilka härliga saker du visar..! Vill ha alltihop hihi🙂
Kram
Mia

Kommentar av Mia

Jättefina fynd.. jag bara älskar loppis och fyndställen.. men som sagt man hinner inte så många som man skulle vilja.. =) Ha det gott..Monica

Kommentar av Monica/Moa

Oh vilken härlig blogg! JAg har en ”inredningsblogg” som jag ävn brukar skriva om min trädgård i… Nu har jag gjort en egen trädgårdsblogg, inspererad av dig!
Hit kommer jag ofta! / Mariehill

Kommentar av Mari

Hej igen Camilla
Ja det är lite stök och bök med hönor! Alltifrån renhållningen men också att om man har dem lösa så gillar de växtligheten lika mycket som en annan. Det vill säga, de river, gräver och äter bland planteringar!
Men de är urmysiga!

Kommentar av Mariehill




Kommentera

