Trädgårdsliv & Design


Fröodlingen är igång… ”Lista”
2008-02-13, 15.45.24
Filed under: Frösådder och växter

Så var jag nu igång med min årliga fröodling…🙂 Kul! Jag hoppas att jag kan vid första omplantering plascera de i växthuset för det blir en del i år igen … Jag som skulle begränsa mig… HiHi!

i växthusetJag ska försöka att uppdatera min lista allt eftersom med risk för att ni tyckar jag är tjatig men jag är lite smått förtjust i ”listor”, i vare då de skapar ordning för mig själv!

En del av de det som jag skriver om som ex mina fröer eller växtindex osv använder jag sedan i en mer detaljerad dokumentation i en Trädgårdsbok avsätt för mig själv med foto och roliga artiklar som jag vill spara på.

Det är kul att sedan kuna jämnföra år från år vad man har gjort och vad som eventuelltfröpåse gått fel. För flera år sedan skrev jag i word på datorn men efter en ominstallering missades vissa viktiga dokument att överföras till det nya programet och några års skrivande gick upp i rök ;-(. Som tur är finns nu min blogg som går att komma åt överallt där en dator finns i fall något skulle hända igen.

 

Solanum lycopersicum ‘Rio Fuego’ – Frösatt 12/2

Solanum lycopersicum ‘Chadwick’– Frösatt 12/2

Solanum lycopersicm ‘Gardener´s Delight– (Frö kvar sedan i fjol) Frösatt 12/2

Capsicum annuum L. ‘Corbaci’ – Frösatt 12/2

Capsicum annuum L. ‘Sweet Banana’ Frösatt 12/2

Purjolök…(gamla fröer men värt ett test), frösatt 12/2

Physalis peruviana edulis – Frösatt 12/2

 

 

 

 

 


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Men Camilla – va´ duktig du är. Jag brukar göra excel-ark, men i år har jag inte ens börjat så.
Ska försöka skärpa mig!
Kram Randi

Kommentar av Randi




Kommentera

