Trädgårdsliv & Design


Fröer, fröer och en massa frö- Nu är det dags!!!
2008-01-04, 16.20.44
Filed under: Frösådder och växter

Japp! Nu är vi där igen! Altid lika roligt och spännande att öppna alla sina frökataloger och titta in bland alla frö firmor som finns på nätet.

I år blir det en del fröer för mitt växthus men också några av mina säkra gammeldags blommor och köksväxter.

Jag har alltid viljat odla chilifrukt och paprika, gurka, olika tomater och physalis och nu kanske jag lyckas med det nu när jag har mitt drömväxthus. Vi får väl se…

Listan är redan lång och här är några av dem som jag fastnat för…

Från Runåbergs fröer blir det

Chilifrukt `Anaheim M`
Melon `Savor`
Paprika `New ace`.

Från Impecta Handels blir det

Chili frukt `Peri peri` (3407)
Chilifrukt `Corbeci` (9422)
Tomat `Rio Fuego` (9684)
Tomat `Chadwick` (9674)
Gurka `Belt Alpha` (9145)
Kronärtsocka `Green Globe` (9757)
Kryddtagetes `Signe Lemon` (3153)
Passionblomma (345)
Physalis (399)

Jag inväntar också med spänning på Örtagårdens Plantskolas frö katalog. Så det blir nog fler fröer…Hihi, så kul, jag längtar nu till det är dags att börja min första sesong i växthuset!

nyår-clara6år 028 kopiera.jpg
Växthuset tidig morgon.




8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Tack för din hälsning
En sån spännande vår du har framför dig!!
Lycka till med ditt fina växthus, jag vill gärna följa med dig i din odling framöver, det ser ut att bli mycket spännande
Kram Tilde

Kommentar av Tilde

Nämen … oj, är det redan dags! Vad duktig du är som redan är färdig med din lista. Får skärpa mig!
Kram Randi

Kommentar av Randi

God fortsättning!
Och grattis till kommande familjemedlem!🙂 Vad roligt!
Kram!!

Kommentar av lynx

Härlig bild.

Kommentar av Hanneles paradis

Åh så kul! Förstår din längtan! Fin bild på ditt fina växthus!

Kommentar av Fundera grönt

Hei!
Så flott veksthus! Det må bli flott å starte våren i dette nydelige veksthuset. Ja, nå som solen har snudd har jeg også startet å lese frøkatalogene.

Kommentar av Helen i Norge

Waooow, vilen fin sida du har. jag tänkte jag skulle tipsa dig om min hemsida där jag säljer fröer till låga priser. Ta en titt och jämnför.
http://www.sadax.nu
ha det bra

Kommentar av Solwig

Hej och tack för tipsen! Hittade själv den här sidan: http://www.plantim.se som verkar ha massor av ovanliga fröer. Ha det gött

Kommentar av Anders i Malmö




Kommentera

