Trädgårdsliv & Design


Barnens dröm…Polarexpressen
2007-12-09, 00.13.15
Filed under: "Dagbok"

En dröm för både barn och vuxna är filmen ” Polarexpressen”! Om ni inte sätt den så se den jag lovar att julen kommer att infalla direkt och man blir aldeles hänförd till julens stora magi och förväntan.

Filmen handlar om en liten pojke börjar tvivla på jultomtens existens. På självaste julafton åker han med ett mystiskt tåg med destination Nordpolen, med förhoppning om att där träffa jultomten. Resan för honom genom ett förtrollande landskap och ger honom och de andra barnen på tåget ett minnesvärt äventyr.

I tre år har jag och mina barn tittat på filmen i juletid och den är så underbart och stämningsfull! Och i år har även de lärt sig den underbara jullåten som barnen i filmen sjunger. Orden i låten är så förtrollande och jag kan bar le🙂 då de sjunger med…

Så ta ni oxå och följ med på en magisk resa…

(Bilden fanns i min kamera för ett tag sedan, troligen har min son lekt med kameran😉 ! )
Polarexpressen

En stjärna faller ner
Min önskan tar ett språng
Jag hoppars att han ser, fast vägen är så lång

Jag önskar att han kommer
och jag undrar var han är
Så tänker jag att Julen snart är här!

Så här i juletid, när alla
hemåt går och allt andars frid
är ensamheten svår

Pynta granen vill man ju
med familjen när och kär
Det är så skoj när julen snart är här!

Klapparna till barnen, jag undrar vad det är
Allting som jag önskat mej men aldrig fått se
Jag hoppas att julen snart är här!

Inget barn kan sova då
för väntan är så lång
Hoppas Tomten snart är här!

Snart bjälros klangor hör
Jag lysnar allt jag kan
Hör juva ängas kör, se kan det vara han?

Åh alla barn i världen
ska han någon ovan när
Det är allt jag vill när Julen snart är Här!

(Text fritt från mina barn, ej säker på om den är helt rätt, saknar titel)

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

