Trädgårdsliv & Design


Julen med känsla
2007-12-06, 20.18.46
Filed under: Inredning

Nu börjar julen sakta komma in! Jag har väl aldrig varit så tidig som i år med julpysslet. Men det är faktist mycket mysigt och man blir glad av att hålla på nu när det är så mörkt och regnit ute.

Idag kom en liten julgran in från skogen där mina små broderade filthjärtan fick sin plats i vardagsrummet. Ett enkelt och mycket dekruativt sätt att skapa den där lilla för känslan av julen. I vanliga fall brukar vi ha en kungsgran med silver och vitt julgranspynt, men den kommer inte in förrän dagarna innan julafton och då är det barnens tid att hänga upp pyntet.

Köket fick oxå lite jul städ med nya gardiner och så förberedde jag inför diverse jul bak till kommande helger innan julafton. Jag har bland annat tagit fram mandelmussleformar som köptes för en tia i en antik bod i Nora i somras och barnens alla pepparkaks formar . I år kommer jag att göra lite nytt julgodis bland annat Rocky Road och smör kola från Leilas jul

Planeringen inför Julaftonens juldukning börjar ta form och en kraftig vit duk ska sys i veckan. Dukningen kommer att bli i vitt och silver med inslag av gröna grankvistar och mycket ljus. Och så klart med mina gammeldags silverbestick som jag samlat på sedan barna ålder.
Jag fick även ett fint tips från en mysig blog med mycket inredning i vitt, Saras vita hem. Där har Sara dukat i vitt och satt gammeldags julgranshållare för små levande ljus på talrikskanten. Kul idé och jag måste leta fram mina gamla julgranshållare som ligger i någon låda och dammar för att testa.

Till sist vill jag Tacka för alla härliga kommentarer i mitt förra inlägg om mitt sovrum!!!

Kram från Camilla


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Åh vad fint det är med en planterad minigran inne…! Har också lust att ha en, ser urmysigt ut!
Kram
Mia

Kommentar av Mia

Vilken söt gran! Ser verkligen mysigt ut. Trevligt att höra om dina julplaner och dukningen låter otroligt vacker. Ha en fin andra advent! Kram Karin

Ps. Lycka till med olivpajerna! De är goda.🙂

Kommentar av Karin A




Kommentera

