Trädgårdsliv & Design


Sovrummet får en ny finish…
2007-12-02, 21.39.47
Filed under: Inredning

Väggarna har äntligen blivit vita från att ha varit 90-tals kyckling gult. Jag hittade i sommras en bild ur Vakre hejms inrednings tidning och bestämde mig för att göra något liknande.

Sovrummet

Mitt nya sov rum.

Säng bordet är ett gammalt bord som jag har tagit hem från Skåne som passar bra in i min övriga inredning. Sänghimlen är tre gardinlängder som jag hängde upp i taket med en gardinvajer. I rummet står också ett gammalt ekskrivbord som jag köpte billigt på blocket i somras ska få lite vit färg på sig inom kort så det matchar till ett annat vit gammalt ekskåp från mitt föräldrahem med de traditionella äpple mönstret på och en liten oval spegel på.

Nu är min största önska att det gamla trägolvet tas fram undet det nuvarande laminatgolvet som förra ägaren lade dit. Jag vet inte skicket på det men min erfarenhet från övrig renovering i huset så ska det nog gå med lite komplitering med nya brädor men man vet ju aldrig och just nu ligger det projektet långt fram i tiden. En liten kristallkrona vore inte helt fel i heller så som på Vakre hejms bild och den önskningen får nu hamna högst upp på listan till Tomten i år. ( Jag vill ju ha en i vardagsrummet oxå– Så snälla Tomten!😉 )

Ur Tidningen Vakre hejm

Inspiration från tidningen Vakre Hejm


8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Åh vad jättefint det blev i sovrummet..! Minst lika fint som inspirationskällan tycker jag!
Kram
Mia
PS Mumsiga lussebullar! Jag hann inte baka idag, så det får bli i veckan🙂

Kommentar av Mia

Åhh så mysigt det har blivit i ert sovrum! Jättefint!🙂 Hoppas tomten är snäll så att du får en ljuskrona. Mysiga adventsbilder i föregående inlägg. Kram Karin

Kommentar av Karin A

Butiken i Örebro heter Smultrongården, den ligger norr om stan.
Sänghimmel vill jag oxå ha det är så ombonat o mysigt, hoppas du får en kristallkrona, av tomten..

Kommentar av Tilde

Så underbart romantiskt!
Vilka ljuva drömmar den sängen ska bjuda på!
Kram Randi

Kommentar av Randi

Åh så vackert!

Kommentar av lynx

Tack snälla för alla härliga kommentarer! Kul att ni gilla resultatet fast det ännu inte är helt klart, men jag kan försäkra er om att jag sover gott i min säng!!! ;-)Kram på er alla! Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

ååå vad fint det blev=)Jag har oxå suttit och sktat över den bilden! Det är ju så fint men sänghimmel!

ha det jätte bra kram

Kommentar av Sara

hej såg den fina himmels-sängen kan du förklara lite tydligare hur du gjorde.mvh britt-marie

Kommentar av Britt-Marie Ivarsson




Kommentera

