Trädgårdsliv & Design


Snart är det Advent
2007-11-29, 02.56.11
Filed under: "Dagbok", Pyssel

Det börjar närma sig… 1:a Advent på söndag.

webbadvent3.jpg

Idag pyssla jag en hel del. Bland annat komm advents stjärnorna upp och ljusen med trådsiffror och mossa i fyra krukor kom på plats.

Nu är det natt och jag sitter på jobbet, har direkt inget att göra så lite jul broderi på barnaens tomte strumpor och ett och annat vit litet hjärta som bland annat ska hänga i julgranen har tillverkas på löpande band… 🙂

Det lär bli en vit jul inomhus i år med, men vi måste  hoppas och hålla tummarna på att vi får vit härlig snö till julafton så det inte blir som i fjol då vi hade 14 grader varmt och grön gräsmatta med vårblommor i rabatten.

 

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vilka fina krukor! Det blir en underbar adventsljusstake! Gillar patinan 🙂
Jag har också 4 krukor med ett ljus i varje som adventsljusstake, fast mina krukor är av zink.
Kram
Mia

Kommentar av Mia

Så vackert det var med ljusen i de läckra nötta krukorna!! Trevlig helg! Mari.

Kommentar av Mari ( Guldkant på livet)

Trevligt det ser ut!
Det var länge sen jag var här i din blog och ser att du kör en massa inredning. Kul!
Jag håller också på att måla om möbler. Vi har nog samma ”sjukdom” du och jag; vår/sommar/höst är det trädgård och sen är det inredning vinterhalvåret. Har jag rätt? 😉
Ska nog också ta och uppdatera min blog nån dag här. Med lite inredning. 🙂 (jag är härmapa)

Ha det bra och ha en trevlig första advent!

Kram!

/Cara

Kommentar av Cara

Hej så fint du har jag har likadana adventsljus

Kommentar av Tilde

Oj då jag trodde inte jag skulle komma in..
Har kikat runt hos dig , så underbara rosor. ha en skön första advent
Kram Tilde

Kommentar av Tilde




Kommentera

