Trädgårdsliv & Design


Över 100 år gammal servi´s.
2007-11-26, 19.38.08
Filed under: Inredning

Mormors mors servis

Denna servis är över hundra år gammal och var min Mormors mors och fars Anna & Albert Borlins bröllops servi´s. Jag har haft den i mina ägor i många år och var den servi´s jag använde då jag flyttade hemifrån 1991. Idag vet jag bättre och mycket rädd om den!!!

Är det någon som kan mer om denna servi´s med märket Czeckoslovakia och två korslagda flaggor av guld på undersidan av porslinet så tar jag tacksamt emot information?!!

Mormors mors servis

 

Mormors mors servis

 

 


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej! Skoj att du tittade in hos mig! Vilken superfin gammal servis! Tyvärr vet jag inget om den..kul att få se den!🙂

Kommentar av Signe

Jättefin servis!
Hmm kan inte så mkt om Tjeckiskt porslin fast de brukar väl komma från Böhme om det hjälper nåt.
Kram, Mia

Kommentar av Lilla Blanka




Kommentera

