Trädgårdsliv & Design


Tokryck…
2007-11-18, 17.39.56
Filed under: "Dagbok", Inredning

För två dagar sedan fick jag tokryck och började måla ett trappräcke vit ;-D

Har länge tänkt göra det men aldrig kommit till skott så man får passa på då min kära man är på resande fot och inte hemma på några dagar och kan utala sig… så blev nu det trista trappräcket äntligen VITT!! (Det ska bli skoj att hör om han upptäcker förändringen till helgen då vi åter är en hel familj. Hihi!)

Hade faktiskt tänkt börja riva vävtapeterna på mur stockana oxå men då krävs nog lite hjälp av min man på grund av att de ska putsas om så jag får nog lugna mig med det. Mellan murstockana vill jag ha en gammeldags tapet som framhäver husets gamla karaktär.

Inte nog med det så dök jag ner i källaren och hämtade upp en tio liters hink med vit väggfärg (hade införskaffat mig färgen för ca ett år sedan) och målade om vårt sov rum. ”Äntligen blev det gjort!!!”Alla väggar är nu vita men även här vill jag ha en fondvägg i lite mer lyxig variant. Jag har fastnat för en tapet som hör och häpna kostar 995 kr för endast 5,5 meter per rulle, och det kommer man inte långt med. Som hittat för min något ansträngda ekonomi…😉 . Att jag alltid ska ha problem med de tapeter jag gillar. Känns fenomenet igen eller är det bara jag som har sådan otur … ;-(

Jag kan oxå  börjat måla på det virinskåp som  jag fått av svärmor och jag tror det blir riktigt bra… Tack Mia för tipsen hur jag ska gå till väga!😉

Suck, så mycket jag vill ha gjort nu!!!

Det märks att jag legat på latsidan hela hösten och inte gjort så värst mycket och det har jag nu tagit igen med råga. Men efter detta tokryck har jag nu dragit på mig en rejäl förkylning men kreativiteten finns dock kvar och jag kämpar på  med all min målning även om det går sakta framåt…🙂


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vilket ryck du verkar fått *hihi*, men visst är det kul att dra igång med världens ”röj”!
Jag brukar köra med samma taktik, dra igång nåt när min man inte är hemma så kan han inte opponera sig ;)Fast han är såå snäll, han tycker jag har bra idéer och han hjälper alltid till o förverkligar dem…
Kram, Mia

Kommentar av Lilla Blanka

Tack Mia! Du har verkligen gett mig inspiration! Skåpet tror jag blir fint. Jag testar att måla med endast grundfärg för det ger en sådan härlig känsla. Det kommer även att få nya knoppar i vitt porslin. Min man blev helimponerad av mitt enorma ryck och satte genast i gång och putsade om murstockarna då han kom hem! Han ville även måla om vår trapp men det krävs ju desto mer planering, men vi får se vad som hinns med innan jul! Kram från Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design




Kommentera

