Trädgårdsliv & Design


Lite av varje…
2007-11-10, 21.18.06
Filed under: "Dagbok", Inredning, Pyssel

Jag måste medge att det känns lite trögt på min blogg förtillfället. Tiden har helt enkelt inte räckt till för mig. Men jag ska försöka skärpa till mig…GripsholmsstolUnder denna månad har vi mest ängnat oss att bland annat att få ordning på olika saker som annars inte aldrig gjorda. Allt i från höststäd i trädgård till röjning och rensning på barnens rum och ett massivt plock med diverse möbler som vi ärvt av olika släktingar. Några av sakerna som vi tagit hand om har redan fått komma in i huset, men det återstår ett helt förråd med möbler och trädgårdssaker som ska inredas lite varstans så som i växthuset och köket.

Två Gripsholmsstolar som jag först var lite emot att ta hand om har nu blivit mina favoriter! De är sköna att sitta i och passar in i vår miljö. Jag funderar dock på om jag ska klä om de eventuellt måla om men jag måste låta tanken få gro först innan jag ger mig på dem för de är ganska så fina så som de är! Vad tycker ni?

Ute i växthuset står även ett vitrinskåp i furu i väntan på att få flytta in i köket. Skåpet är ganska enkelt och stort men ska få en gammeldags antik look. Förhoppningsvis hade jag tänkt få skåpet klart innan jul men som sagt tiden ska räcka till annat med!Nymålat

Idag fick jag så äntligen ett gammalt bord färdigt målat. Det tog fyra år innan jag fick penslen ur färgburken till att det nu är så som jag vill ha det. Bordet hittade jag i vägkanten en bit bort från vårt hus och fick genast flytta in till oss och har under dessa år praktiserat som ett tvbord i sovrummet. Nu kommer bordet mer lättplaserat och kommer med all säkerhet att få en bättre plats i huset.

Till sist vill visa en av mina enkla lingonris kransar som hänger på pardörren till växthuset som har fått årets första snö som beklädnad härmom dagen!Vintersnö


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Kul med ett nytt inlägg! Jag kollar varje dag ifall det finns nåt nytt😉
Jag förstår att du är kluven med stolarna. Tycker de är vackra. Tyget är egentligen vackert som det är men samtidigt är det ju roligt att klä om. Jag som gillar ljusa nyanser hade målat stolen vit och klätt om med linnefärgade sitsar…😮
Kul att bordet blev så fint! Gullig lingonkrans också🙂
Kram, Mia

Kommentar av Lilla Blanka

Vad använder du för färg när du målar om möblerna?
Alltså fabrikat och så.

Kommentar av Cara




Kommentera

