Trädgårdsliv & Design


Växthuset nästan klart.
2007-10-06, 19.19.40
Filed under: Växthus

My Garden HouseNu står växthuset nästan klart. Allt glas är på plats och då även taket som består av 56 stycken glasskivor i storlek 70×90 är uppsatta. Dörrar och några fönster skall målas ytterliggare en gång. Även nock dekurationens knoppar som ska sitta i varje ände ska komma upp inom kort sedan är det bara att flytta in innan vintern. Det är en härlig känsla att sitta i en mjuk gammal fotölj och njuta av de sena höstsolstrålarna som når ner bakom syren och björk häcken.solnedgång i växthuset en sen målarkväll


9 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Otroligt fint Camilla! Växthuset är som en dröm! Jag vet ju hur du har slitit å din karl också ;o)
Så jag säger: Grattis!!!!!
Kram Zara

Kommentar av Zara

Oj oj oj… Jag är inte avundsjuk, inte alls😉
Vad superfint det är! Grattis grattis!

Kommentar av Fundera grönt

Vilket underbart växthus du har byggt..!
Jag har också byggt ett, det är inte riktigt färdigt än. Jag hoppas kunna färdigställa det sista innan vintern kommer🙂
Ha en bra helg!
Mia

Kommentar av Lilla Blanka

Åh, vilket vackert växthus… Annat än mitt lilla från Willab, även om mitt hjärta klappar varmt för det ändå förstås. Det är ju mitt, bara mitt!
Må så gott!

Kommentar av Veronica

Grattis! det blev ju jätte fint! Hur stort blev det nu? Ni fick till nockdekoren också hihi, kom ihåg att tala om var alla idéerna kommer ifrån, det skulle betyda mycket för mej att du inte glömmer ‘källan’. Jätte kul! nu blir det mysigt att sitta i den gamla fotöljen och bara…vara. Camilla vi hörs/ kram Tyra i Vaxholm

Kommentar av Tyra i Vaxholm

Åh, Tack för alla härliga kommentarer från er alla! Kul att ni gillar det!
Till Tyra vill jag tacka extra mycket och hoppars att du läst mina inlägg om ditt växthus och att jag har fått mycket härlig inspiration från bla dig. Här är två länkar till de inlägg jag skrivit om ditt växthus: Det stora växthuset på gång och Tyras trädgård- en dröm…
Kram på er alla från Camilla

Kommentar av Camilla

Camilla ! Vilket drömväxthus,fint med stenen runt om, man kan inget annat än bli avundsjuk. GRATTIS!
Kramar från moster

Kommentar av Inger i Småland

Tack Moster Inger! Kul att du besöker min sida lite då och då! Jag länktar till våren då jag får börja odla och njuta av mitt bygge! Kram Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Vilket fantastiskt vackert växthus ni har.. mitt drömväxthus.. =) Grattis måste jag säga.. Monica

Kommentar av Monica/Moa




Kommentera

