Trädgårdsliv & Design


Korsstyngsbroderi
2007-10-05, 20.04.35
Filed under: Pyssel

Innan jag riktigt förstått att trädgårds arbetet var ämnat för mig var jag helt hängiven till ”Cross stitch” sömnad. Jag ängnade all min lediga tid till korssstygnen och hade ett enormt behov av att samla mönster. Nu har jag hen hel lagerhylla i ett förråd som är kategoriserat i pärmar med mändder av mönster från tidningar men även böcker och och utlänska härliga cross stitch tidningar.

För några dagar sedan drog jag fram ett enormt stort broderi som jag hade lagt på hyllan för sex år sedan och min härliga låda med över 150 dmc dockor (…jag tror det heter så) i alla dess färger. Jag kände att det kanske var dax att få det klart. Det är en egen designad märktavla med barn motiv i glada färger, tänkt åt mina barn. Men de är ju för stora för sådant nu så vi får väl se om den kommer till användning i framtiden.

Dmc

Jag kan verkligen njuta av alla dessa färger. Resultatet av min tavla får ni se en annan gång (om den nu blir klar….🙂 )


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

