Trädgårdsliv & Design


Lite Höststäd i trädgården & växthus bygget
2007-09-26, 16.54.25
Filed under: Min Trädgård, Trädgård, Växthus

Var ute lite kort i fredags förmiddag och kollade över min trädgård. Det känns som trädgården blivit bortglömd på grund av vårt växthus bygge. Ogräset har delvis tagit över och i en av rabatterna upptäckte jag en enorm tistelväxt som brett utt sig mellan mina fingerborgsblommor och hostor kring dammen. Även våtarv slingrar sig här och var och en och annan maskros har fått fäste i mina rabatter.

I trädgården blommar fortfarande något sparsammt rosenskäran, höstflox, och malvor tillsammans med bland annat jätte verbennan och rosen flocken som blommar enormt just nu.

Fortfarande så har jag mina krukor ute och bland annat så har jag täckt min  stamros Bonica med fiberduk och en frigolit platta kring foten.

Löven på träden runt gården har börjat gulna och faller till marken. Den vita syrenernas blad är härligt lime gula och lyser jämtemot de andra syren buskarna som står brevid. Nu är det höst- Verkligen! Önska bara att vi kunde ha lite fler soliga dagar så höstarbetet i trädgården blir lättare för än finns det mycket att göra.

Just nu så sätts alla glasrutor upp på gavlarna och i dörrarna  på växthuset och snart kan jag se slutet på bygget. Även rutorna som ska upp på taket börjar komma på plats. En hel del målning har gjorts och minst tjugo liter färg har gått åt hittills.

Jag fick oxå för någon dag sedan besök av två män som jobba inom trädgårdsyrket och hade följt mitt projekt från vägen i några veckor som blev allt för nyfikna och ville se växthuset på nära håll. Man blir så glad av folk som gillar vad man gör och uppsakattar ens arbete med trädgården osv.

Ps. Vill även påminna om att ordinarie mail till min sida funkar inte på grund av datahaveri. Jag har även svårt för att lägga ut bilder i samma utsträckning som förut. Jag jobbar på att få i gång Trädgårdsliv & designs dator inom kort. Hoppas att ni har överseende på grund av detta strul! // Camilla


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

