Trädgårdsliv & Design


Vår lökar i jorden.
2007-09-20, 21.20.02
Filed under: "Dagbok", Frösådder och växter

Tog en promenad till Granngården några kvarter bort med min dotter och införskaffade oss lite vårlökar.

vaxthusa-002.jpg

Det blev tulpaner i en härlig rosa färgskalla. Både lite exklusiva fransiga och vanliga rosa. Sedan köpte vi även en Allium schubertii- Fyrverkerilök som ska se ut som ett fyrverkeri på långa skaft även de i en häftig rosa färg. Ett plus i kanten på dessa dyra lökar var att det råkat bli fel packat och jag fick tre lökar istället för två i en påse.😉 .

Som ni förstår är jag och min dotter mycket svag i så kallad gammelrosa – rosa och mina lökväxter som jag införskaffar brukar bli i rosa färgskala. Jag passade oxå på att göda lökarna lite med benmjöl för att de ska få en bra start i min gamla magra jord vid växthsets nya lilla rabatt som min bror gjorde i förra veckan.

Jag gjorde även ett fynd på Ica idag, av alla ställen. Härliga höstastrar för 10 kronor styck som jag tänkte göra några härliga höstkrukor att ha på trappen intill huset med kanske lite mossa och annat från skogen.

Till sist lägger jag även ut en bild på min hjälpsamma bror som slet i några dagar med bland annat växthusets dörrar och den lilla rabatt vid växthuset.

”Tack broder! Kul att du tog dig tid att komma upp till oss!”

vaxthusa-001.jpg vaxthusa-004.jpg


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej Nicklas arbeta på så lillasysters växthus blir klart någon gång.Det ser bra ut

Kommentar av Lilla syrran!

Oj! så snabbt det går och va fint det bli.Hoppas det blir en riktigt fin vår, så ni kan sitta där och njuta av dom nysatta tulpanerna. Kramar till er alla. Moster

Kommentar av Inger i Småland




Kommentera

