Trädgårdsliv & Design


Datorn har inte krachat men lever sitt eget liv…
2007-09-19, 15.04.14
Filed under: "Dagbok"

Var i kontakt mde Dell. En mycket hjälpsam man som ängnade över 1½ timme via supportchatt, trots att jag inte står som kund hos dem längre (mycket snällt😉 det gjorde mig lite gladare!!), som guide mig hur jag ska få ordning på min dator. Tydligen kopplar datorn upp mot ett nätverk i stället för sin egen hårddisk. För att komma rätt med detta måste jag komma in på något som kallas ”bios” (funktionen för de allra första sakerna i hårddisken som styr starten av en dator) men detta vill inte min dator acceptera utan har hakat upp sig på ett nätverk i stället som absulut inte är någon hårddisk. Så nu gäller det bara att hålla ut och försöka och försöka och åter försöka tills ”Bios” dyker upp genom att trycka på bla F2. För det ska gå!

Nog om datta problem…;-( Lovar att snart återkomma med något om min trädgård!!!

Uppdatering…. Morrr vilket slit! Nu svär jag över datorn det har tagit så mycket tid som jag igentligen inte har till detta ändamål….Men vid två gånger i dag den 20 sept lyckades jag komma in i bios för att ändra datorns start enhet. Första gången fick jag inte ”spara” -frågan så då datorn stängdes av var det sammma visa igen…Nu efter 1½ timmes tryckande på F2 för att över lista datorn har jag äntligen gjort allt rätt…. Nu gäller det… Vet inte om jag törs stänga datorn i fall att det trots allt är Hårddisken som strular … Håll tummarna för mig! Återstår att se i morgon om den funkar…..Godnatt!

Uppdatering; Jag har gett upp min dator! Hur jag än gör så nekas jag att komma in i själva hårddisken. Och jag har ingen lust att ängna över två timmar för att lyckas komma in i bios för att komma vidare. Den Har nog krachat! Sorligt, kanske blir det en tid utan bilder på min blogg! Trist….!


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

