Trädgårdsliv & Design


En bister dag.
2007-09-04, 12.15.50
Filed under: "Dagbok"

Usch, var tog sommaren vägen? Regnet öser ner och det är 7,5 grader ute. Inne kämpar jag mot högar av tvätt och damm som yr. Jag är trött och hängig! Trädgården ser stökig ut och gräset växer, äpplen faller ner och ruttnar, jag vet inte var jag ska börja. Plötsligt kom jag att tänka på min kära farmor som vandrade vidare i sommrar. Jag saknar henne och tankarna går till henne då vi träffades den allra sista gången…

webbbegravning1.jpgDu log mot mig en sista gång

du var så lugn,

som du redan gett dig av

du såg på mig att jag var rädd

hur kan man någonsin va beredd

(text Shirly Clamp)

Jag saknar dig, hoppas du har det bra tillsammans med farfar! Kram Camilla

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Oj så fint ert växthus blir! Riktigt avis på det.
Min morfar dog i vintras och jag saknar honom. han var sjuk så jag är tacksam att han inte behöver lida men saknaden är ändå stor. Jag skrev en dikt som prästen läste på begravningen och de tär jag glad för.

Kommentar av Marina




Kommentera

