Trädgårdsliv & Design


Mystik i trädgården och tre mord.
2007-07-31, 23.22.36
Filed under: "Dagbok", Trädgård, Trädgårdsliv

Kvällen var lugn och endast trädtopparna sussade i vinden. Solen ligger lågt och molnen tätnar och skapar en rosa mystisk känsla på himmelen. Samtidigt går ”Morden i Midsommar” på tv. Jag kan inte slita mig från trädgården och går ut för att se detta mystiska väderomslag. En trast sitter på grusgången alldeles stilla och tittar mig djupt in i ögonen. Jag hinner ta ett kort innan regnmolnen börjar hopasig och höst kyllan kryper in under kläderna. Efter regnet går jag min sedvanliga mördasnigel jagt och i mörkrets intrång har tre sniglar fallit offer för trädgårdssaxen.

Plötsligt har himmelen klarnat upp och jag öppnar dörren in till huset för att fortsätta se på morden på tv. Vår katt får ett språng ut med öronen på spän och hinner precis ut innan dörren smälls igen. Nu är det natt och tid för nattens djur att ta över jakten .

 

Sov Gott!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

