Trädgårdsliv & Design


Bollaktivitet & sländan vid dammen
2007-07-29, 20.43.19
Filed under: Djurliv i trädgården, Trädgård, Trädgårdsliv

Bollaktivitet

Echinops bannaticus – Blå bolltistel blev enormt stora i år, närmar 7-8 centimeter stora troligen tack vare hästgödseln som jag gav dem i våras. Binà och andra smådjur trivs och jobbar hårt för att få sin nektar.

Andra djur som man hittar i min trädgård är en trollslända som lätt smälter in i det gröna. Den återkommer ofta till dammen och sitter gärna i solskenets varma sken vid dammens kant och värmer sig på ett vasstrå.

trollslända1

trollslända2

 

 

 

 

 

 

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

underbart fina bilder 🙂

Kommentar av annmysterie

[…] Har just nu lite idètorka. Skulle vilja lägga ut fler bilder på min “slända” men det blir nog lite tjatigt . Hänvisar därför till även till Söndagens bilder Bollaktivitet och sländan vid dammen. […]

Pingback av Trädgårdsliv & Design

Jättefina bilder på sländorna, själv tycker jag det är riktigt svårt att få dem på bild.. 🙂 de flyger iväg innan jag ens hinner ta fram kameran.

Kommentar av ::: sinkadus :::




Kommentera

