Trädgårdsliv & Design


Betong feber
2007-07-11, 00.17.31
Filed under: I bokhyllan, Pyssel

Det råder betongfeber bland trädgårdsbloggarna… Även jag har blivit drabbad och ska göra en ny sats i år!!!🙂

Betong som hobbyKom på att jag hade en bok i ämnet…Betong som hobby av Marlena Skote. Boken innehåller många finna tips med enkla beskrivningar och bilder hur man gör.

I fjol gjorde jag bland annat detta fat av ett enormt stort rabarbeblad. Både fåglarna och vår katt Mirre gillar det. Och det har i år fått en härlig gammal patina som jag gillar extra mycket.


3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Var det svårt att göra rabarberbladet i betong? Är det finbetong man använder? Hur mycket behövs?
Funderar nämligen på att göra ett fågelbad.
Och egna krukor skulle också vara roligt att göra. Då får man dem som man vill.

Kommentar av Cara

Hej Cara! Jag vet inte vad för betong jag använde…hitta något i vårt förråd som vi hade kvar sedan vi murat en mur. Troligen blanda jag det med sand för det gjorde vi med murren. Svårt var det inte, bara man ser till att kupa bladet ordentligt så att det blir en skålformad rabbarbeblad. Det gjorde inte jag riktigt sp jag kan inte ha så mycket vatten i det för det sipprar ut i ena ändan.Man får testa sig fram…men kul var det! Kram Camilla

Kommentar av Camilla

Att gjuta är ju jätte kul. jag har gjort en fisk till men låtsas bäck. Formen till fisken har tyvärr försvunnit, så jag har bla fått en blåval till form av svärmor. Trevlig blogg.
http://brittstradgard.blogspot.com/

Kommentar av Britt




Kommentera

