Trädgårdsliv & Design


Tyras Trädgård -en dröm för alla trädgårdsälskare!
2007-07-08, 23.52.50
Filed under: Trädgårdsliv

Tyras trädgård

Bild: © Tyras trädgård

Tyras trädgård och greenhouse Är en blogg för alla trädgårdsälskare som drömmer om ett underbart växthus och en gammeldags trädgård med vallmo och en underbar köksträdgård och ett växthus fyllt med pelargoner. Själv så kan jag bara sitta och drömma mig bort i det oändliga då jag besöker Tyras blogg.

Tyra har byggt sitt växthus själv av 36 gamla fönster och har verkigen inspirerat både mig och min man till att bygga något liknande av de fönster som vi har samlat ihop under några år.

Tyra delar även ett annat intresse med mig och min man och det är livet ute på havet. Hennes blogg, Tyra till havs har fått mig att inse att man kan kombinera livet med växthus och båt. (Jag har ju varit lite motsträvig förut av olika skäl).

På bloggen visar Tyra härliga skärgårdsbilder och segelbåtar med mera som skapar en liten gnutta av längtan att komma ut med vår båt och framför allt att lära mig mer om sjölivet…

Min man har en Solö kabin som ska sjösättas i Hjälmaren i dagarna, och vem vet en vacker sensommar dag om jag kan slita mig från mitt kommande växthus, så kanske slussar vi ut mot Stockholm som är min mans högsta dröm just nu.

Tack Tyra för all inspiration!

Tyras trädgård växthuset

Bild: © Tyras trädgård

Uppdatering: Här hittar ni lite om mitt växthus blev; Växthuset – från dröm till verklighet.



3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej!
Tycker din blogg är intressant och innehåller många vackra bilder. Upptäckte dock att du på bild från Läckö slott kallar mariatisteln för kardon. Kanske vill du ändra på det.
Hälsningar Inger Lundström, Norhagens örtagård, Lemnhult.

Kommentar av Inger Lundström

Hej! Jag tror du har svarat på ett inlägg från Tyras blogg… Jag kan inte minnas att jag har en mariatistel här i min blogg…

Mvh Camilla

Kommentar av Trädgårdsliv & Design

Online games are easier to enjoy because they offer more
competition with more people. When views start to drop off after a few days you can then
change the tags to something more specific and hope you’ve generated enough initial traffic to keep the momentum up.
The federal government even funded recent studies to find out whether playing video games is related to the development of carpal tunnel syndrome.

Kommentar av Kent




Kommentera

