Trädgårdsliv & Design


Önskelista för en trädgård.
2007-07-07, 23.03.44
Filed under: Önskelista för en trädgård

Funderade lite kort på om man kan skriva en önskelista för min trädgård.

Varför inte!?

Det finns så mycket fint som man önskar sig då man surfar runt på alla härliga trädgårdsbloggar som inspererar mig i det oändliga och inte tala om allt som man hittar då man besöker de underbara små lantliga butiker och handelsträdgårdar runt om i Sverige.

Så här kommer min ”lilla lista” som förmodlingen inte kommer vara så liten eftersom jag med säkerhet kommer uppdatera den lite då och då…

Överst på listan är mitt VÄXTHUS som ska blir värklighet i augusti … (LER 🙂 )

ROSOR

Rose damascena `Blush Damask´
Rose `Paul Transon´

ÖVRIGA VÄXTER

– Läkevänderot `Valleriana officinalis´, en underbar ört som blommar i vitt och skänker en lungnande effekt.

– Hjärtestilla `Leonorus cardiaca´ , även denna är bar för själen och ska vara bra mor oro och hjärtklappningar. Lila blommor.

– Åbrodd `Artemisia abrotanum´

   


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Ja men visst har man önskelistor, både på växter och annat. Är det inte så att det är extra kul att få något, t.ex. en ros om man drömt om den länge. 🙂 Fast just nu har jag själv inte så många växter på listan, försöker nämligen föröka de jag redan har så att det ska bli lite mindre rörigt. Ska bli så kul att läsa om och se bilder på hur ert växthusbygge kommer att bli. Ha en skön söndag! Kram, Karin

Kommentar av Karin A




Kommentera

