Trädgårdsliv & Design


Fler fiskar
2007-06-18, 22.04.34
Filed under: "Dagbok", Dammen

Nu har ytterliggare 11 fiskar flyttat in i dammen. Sammanlagt simmar 15 stycken runt i dammen och alla verka trivas. I dammen fins många vrår och skymda ställen och de gömmer gärna sig under stenfickr och vid torvblocken som antagligen innehåller mycket mat för fiskarna. Jag har inte i nu läget bestämt om jag ska ge dem mat eller om de ska klara sig på det som naturen skänker som myggor och annat. De första fyra fiskarna har av loppet av en vecka vuxit till sig en del så jag tror att det finns mat så det räcker. De 11 nya är ännu bara små guldfisk och är ca 5 cm stora i skiftande färg men skall så småning om även de bli ”guldiga”.

Nu återstår det för mig att läsa på hur man övervintrar dessa små liv i dammen annars får jag se till att skaffa mig ett stort akvarium och övervintra dem i jordkällaren.

Akvarielager som de senaste fiskarna kommer ifrån köpte jag oxå växter bla Iris versicolor som jag ska plantera vid dammen. Växterna var billiga pga låg omsättning och jag passade på och köpte några stycken. Nu hoppas jag på att både fiskarna och växterna ska trivas hos mig.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

