Trädgårdsliv & Design


Rabatten vid dammen
2007-06-05, 20.54.58
Filed under: Dammen

I dag satte jag då igång med grävandet av en rabatt vid dammen som bland annat den Japanska röda lönnen och en träd pion ska få sin givna plats. Jag har vetat länge att just dessa växterna ska vara vid dammen men inte riktigt vart.

Gräsmattan vid ena sidan av dammen har konstigt nog dött bort och ville inte komma i gång trots intensiv vattning och lite gödning. Troligen är det vår studsmatta som stod där i fjol som orsakat det. Men då idag, såg jag plötsligt hur jag skulle ha det och jag satte genast igång med projektet! (vilket i nummerföljd vet jag inte…. 😉 Formen på rabatten följer delvis gräsmattans kant mot det icke växande gräset och bildar en mysig form i harmoni med dammen och en annan rabatt i närheten.

Dammrabatt

Kant stenen är delvis på plats runt rabatten och den Japanska röda lönnen och träd pionen har äntligen kommit i jorden. I morgon fortsätter jag att gräva klart och då ska även några frösådder planteras ut i rabatten.

 

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

