Trädgårdsliv & Design


Sommarlängtan, nu måste solen titta fram!
2007-06-01, 20.26.56
Filed under: "Dagbok", Trädgårdsprojekt

Vad jag nu mest av allt önskar är att det ska bli varmt och soligt! Jag är som sagt långledig från mitt jobb och vill vara ute i min trädgård! Har många påbörjade projekt som jag gärna skulle vilja avsluta innan semestern är här för då är det så mycket annat som ska göras.

Allt detta ska göras under sommaren:

* Dammen- gummifolie och sten och växter ska dit

* Uppfarten ska läggas om med ny singel och mindre allé träd ska planteras

* Trädgårdslandets grusgångar ska bli klara

* Förrådet ska målas och få lite snikra glädje

* Rabatt vid huset ska grävas med rosor och buxbom och en sockertoppsgran

* Kullersten ska läggas runt huset för att skydda husgrunden från jord och regnstänk

Det är stora projekt och vi kommer att anlita en firma för några av de men mycket ska vi göra själv och om allt ska hinnas med så gäller det att vi kommer igång snart solen kan behagas titta fram så vi kan börja rensa ut våra förråd.

***

Men I helgen blir det bland annat en dag för barnen ute vid Täbygården med ponnyridning och annat skoj och en mysig avslutning med grillning hos familjen Z där vi vuxna kan roa oss och koppla av ;-).

Z har en enorm härlig trädgård med fina rabatter med charm och plats för barn och vuxna att röra sig. Gillar det! Smått avundsjuk oxå måste jag säga för det känns som jag har bara ogräs i min trädgård och har svårt att se min egen trädgårds charm.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Hihihi!!! Brukar ju inte gå in här å kommentera, mest av datateknikfobi! Tror jag ska göra fel! Men kan ju inte låta bli när du berömmer min trädgård så! Du, avundsjuk?? Virriga människa, du har ju en fantastisk trädgård!!! Jag brukar alltid lämna din trädgård med känslan av..” åhhh så myyysig trädgård!!”… Jag tror man blir hemmablind faktiskt! Tur att vi har varann som kan påminna oss om hur fint vi har det, för själva ser vi bara alla ”fel” å allt ogräs! ;o))))
Välkomna imorgon! Ska bli kul att ses allihop!
Kram vännen Z

Kommentar av Zara




Kommentera

