Trädgårdsliv & Design


Dammprojektet Del 2
2007-05-13, 18.54.16
Filed under: Dammen, Trädgårdsprojekt

dammprojekt3Idag fortsatte då grävandet av dammen. Djupet på dammen blev 1,10 i den djupade gropen. Storleken på dammen är ca 4×4 meter och jag räknar med att det kommer att gå år ca 6,5 m dammfolie då det blir dags att lägga ut den. Det ska bli spännande! På grund av markens lutning så har jag fått höja upp på ena sidan så att vattnet inte forsar ut vid maximal vatten nivå.

All jord som har grävts bort har jag återanvänt i en annan del av trädgården.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej,

Jag ska verkligen följa ditt projekt.Min damm(när den nu kommer skapas) blir mindre och med ett vattenfall.Vi har en perfekt plats, men det är ju tusen andra saker som kommer först 🙂
Kul att du tittade in 🙂
/Ann

Kommentar av annmysterie

Vilken fin form på dammen!
Min sambo vill också ha en damm så han skulle bli avis på er. 😉
Idag har vi spridit ut jord inför gräsmatterullande på fredag. Måste krattas ut lite till bara. Det blev en rabatt mitt i allt också p.g.a. stora stenar. Men det gör ju inget. Man kan inte ha för många rabatter va? 😀

Kram!

Kommentar av lynx




Kommentera

