Trädgårdsliv & Design


Sommar känsla och Maskrosblom
2007-05-09, 09.03.09
Filed under: Min Trädgård, Ogräs & skadedjur, Trädgård, Trädgårdsliv

För några år sedan köpte jag rabattkant i trä so jag skulle rama in mitt köksland med. Nu är det gjort med hjälp av min man. Det blev riktigt bra och ska inom kort lägga dit ogräsmatta ( en matta som släpper igenom vatten men inte ljus och ogräset kan inte ta sig genom) och mer sättsand som ska hindra div ogräs att komma upp mellan gångarna! Jag har lagt även ner stor tid att få ogräsfritt i mina rabatter så jag ser i fram emot en skön sommar med lite ogräsrens och mycket sommarkänsla med spirrande blommrabatter och sköna stunder i hängmattan.

Just nu blommar den mest kända rosen som finns 😉 Maskrosen! Den har bland annat fått fäste på baksidan på vårt hus där byggställningar har stått i två års tid på grund av renoveringar och hindrat skötselen av gräsmattan. Så nu är jag ägare av en maskrosmatta istället för gräsmatta! Ja vad ska man göra… Ungarna gillar det i varefall och jag har en vas med maskrosor på mitt köksbord nästan varje dag. 😉

Parksallad

Men ett ogräs som bekymrar mig är Parksallat som sprider sig snabbt och har börjat krypa in på min tomt. Jag har bland annat fått fäste i min gräsmatta på några och i mina pion rabatter där den är svår att rensa bort. Den har i och för sig violett blå söta blommor och kan hänföra vem som helst men jag måste utfärdar en VARNING fär PARKSALLAT den kan ta över din TRÄDGÅRD!

information om PARKSALLAT

Parksallad

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

