Trädgårdsliv & Design


Valborg & trädgårdsarbete & lantkök
2007-05-01, 22.05.38
Filed under: "Dagbok", Inredning, Min Trädgård, Trädgård

 

Härliga Örebro slott på Valborgsmässoafton.

 

1 maj och familjen är ledig. Då stundar en gemansam trädgårdsdag med div saker som ska göras. CH snickra vidare på boden som nu börjar likna en bod. Dörrar och väggar är nästan klara och jag har med hjälp av barnen planterat vidare växter i min rabatt och även satt en stor rosbuske från grannen i anslutning till rabatten. Olika vallmo har oxå sått´s och min dotter är makalös på att rensa grusgången på ogräs ;-D

 

Jag kan inte låta bli att berätta om mina planer och drömmar om mitt kök.

Jag vill ha ett härligt lantligt kök och har nu börjat samla på detaljerna som saknars!

Har idag då införskaffat gamla socker lådor i trä och härliga glasflaskor i olika former och färg av en privatperson. Jag börjar sakta men säkert få mitt lantliga kök som bla ska inredas med gamla prylar från förr. Trälådorna är en fin detalj för att bla ha blommor ute i eller tidningar i inomhus.

Lantliv2 lantlivlantliv1trädgårdsliv.se

Några saker som står på i min önskelista som skulle kunna pryda mitt kök.

Bilder från Trädgårdsliv och countrybymail.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

