Trädgårdsliv & Design


Rabatten…
2007-04-21, 22.03.40
Filed under: Min Trädgård, Trädgård, Trädgårdsprojekt

Nya rabattenNu har jag äntligen grävt färdigt min nya rabatt!😉 Vilket slit, men det blev bra trots sten och asfaltsrester och kompakt lera från förr… inte så konstigt att gräsmattan växte dåligt. Rabattjorden kryddades med brunnen hästgödsel så att den ska bli näringsrik. Nu väntar jag bara in mina rosor från Hortogreen som ska få rabatten att blomstra tillsammans med bolltistel och purpurklätt och löjtnadshjärtan med mera.


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ja..här uppe i norr sitter man och rullar tummarna medan ni där söderut redan börjat jobba hårt! Vi har fortfarande snöhögar och tjäle kvar, men snart kan man förhoppningsvis börja gräva här med..
Låter som att du kommer att få en härligt fin, ny rabatt! Ser fram emot bilder på blomsterprakten..:)

Kommentar av kirsti

Vad du har jobbat! Blir spännande att se hur det ser ut på sommaren sen när det växer och blommar.

Hur är det därborta förresten? Allt väl?

Kram!

Kommentar av lynx




Kommentera

