Trädgårdsliv & Design


Mötet med trädgårdsdesignern
2007-03-28, 22.12.11
Filed under: Trädgårdsdesign

Jag hade en 20 minuters träff med trädgårdsdesignern Eva Buske på Örebro mässan för att kolla in lite hur hon tänker och hur hon håller kontakten med kunderna och lite hur hon gör.

Lite besviken blev jag då jag kände att det var jag som fick föra talan… Kanske förstod hon att jag var kunnig i ämnet men resultatet blev ändå hyfsat och jag kan tänka mig projektyta mars07fullfölja förslaget i min trädgård.

Jag hade med mig en ritning och tre kort på en del av min trädgård som jag hade kört fast lite med. Även ett växtförslag angav jag men hur skulle det utformas?

snabbwebbskissEfter en kort genomgång om vilka planer vi har med garagebygge osv, så skissade Eva upp hur en rabatt kunde utformas tillsammans med den sten mur jag vill ha på vår uppfart. Och resultatet blev en romantisk rosen rabatt med perenner!

Rabatten som idag finns mitt i gräsmattan ska förlängas i en ostbågeformad böj och min Rönnsumak ska tas bort och ersättas med nejlikoros rabatt tillsammans med gammeldags perenner. En avhyvling av gräsmatan ska skapa ett större svängrum för bilinfarten till det projekterande garaget. Nytt gårdsgrus och stenmus ska skilja rabatt mot uppfarten. Syrenhäcken som sträker sig runt hela tomten ska förlängas med en avstickare in i gräsmatan för att göra helheten till det trädgårdsrum som nu skapats på den öppna trista ytan.


3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det låter superfint! Idag har jag jobbat. Rensat å räfsat och sått frön. Imorgon bär det av till trädgårdsmässan i Älvsjö.Ska bli kul. Man behöver överinspireras ibland.;-D

Kommentar av agapanthus

Låter riktigt bra! Är nyfiken på skisserna. 😉

Kommentar av lynx

Spännande! Jag tror att det kan bli verkligen jättebra.

G L A D ~ P Å S K i förskott!
Kram

Kommentar av utifallatt




Kommentera

