Trädgårdsliv & Design


Trädgårdsröj…
2007-03-24, 19.06.12
Filed under: Trädgårdsliv

Idag började jag lite smått att rensa i rabatterna. Har kippt ner lammöron och bolltistel med mera, krattat ihop löv som låg i rabatten samtidigt som jag tillsammans med min dotter letat efter sniglar, nyckelpigor, maskar och tusenfotingar. Då man har barn så måste man se till att ”vuxengöra” blir roligt även för barn! 🙂 . Jag vårstädade även i mitt krukföråd inför kommande omplanterings tid av mina sådder. Tala om vad man samlar på sig!

Mina Afrikanska blå lilja som jag köpte i går komma också i jorden uppdelat på tre krukor som sedan plaserades i jordkällaren där tempraturen är kring 10 -12 grader så här års. Irisen satte jag ute direkt vid mina Leornado de vinci rosor vid söder väggen av huset.

Kollade oxå runt vad som blommar nu i trädgården…

Krokus, Blåsippa, Julros och vad som är på gång upp….

Pärlhyasint, Vit hyasint, Vårkrage, Påskliljor, Tulpaner och Våriris


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

