Trädgårdsliv & Design


Trädgårdsmässans inköp
2007-03-23, 15.49.12
Filed under: Frösådder och växter, Trädgårdsliv

Tre timmar på mässan och jag blev fattig i plånboken men rik på växter och trädgårdsinspiration. Kul!

Dagens inköp blev som planerat trots att jag inte hitta mina etiketer, men de kan jag ju söka mer efter på söndag då jag ska dit igen. Däremot så kom jag hem med Afrikansk blå lilja – Afrikaanse lelie Agapanthus och Svart iris – Iris germanica paars, som planerat men även en stor Trädpion Paeonia suffruticosa och Kungsängslilja – Fritillaria meleagaris. 🙂

Jag ska förvara min trädpion i källaren med extra belysning tills det blir varmare ute och kan plantera den. Jag har en träd pion sedan förut men den är så liten och ynklig så jag hoppas att denna har starkare anlag och tar sig fint i min trädgård!

Afrikansk blå lilja ska jag sätta i kruka nu och förodla den inne tills den kan stå ute utan på gården i kruka.

Iris och kungsängsliljan åker nog ut så fort solen skiner och lite värme kommer efter denna blöta snöslaskiga dag. Ännu vet jag inte om kungsängsliljorna som jag köpte i fjol på mässan har klarat sig över vintern. Men jag hoppas för de är så fina!


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Jag ska på trädgårdsmässan i helgen. Bäst att värma upp,det brukar bli en lång dag. Kram

Kommentar av agapanthus




Kommentera

