Trädgårdsliv & Design


Örebros Trädgårdsmässa.
2007-03-22, 09.55.33
Filed under: Trädgårdsdesign, Trädgårdsliv

I helgen är det dags för årets trädgårdsmässa i Örebro. Det ska bli skoj att gå dit och få se bland annat Kvinnerstaskolans visningsträdgård. I fjol var jag själv med om att byggde upp Villa mässans visningsträdgård och fick då möjligheten att bland annat skapa en trädgårds damm med alla dess tillbehör.

Jag hade planerat att gå dit på söndag men jag kan inte hålla mig och är alldeles för nyfiken på det hela, och ska stå vid ingången klockan tio i morgon då de öppnar!

Min inköpslista i år är;

-Jag går och funderar på vad jag ska köpa…. Det jag vet med säkerhet är etiketter som man kan dela på för att vara ekomomisk.

Har även fundering på afrikansk blå lilja om det finns, trädgårdsiris… -Hmmm ja, jag vet egentligen inte något mer, men troligen kommer jag hem med mycket mer mer än så – Vi får väl se?!

Jag har även bokat en tid med en trädgårdsdesigner, Eva Buske som ska ge mig tips och råd hur jag kan designa min egen trädgård. Jag vill med det få lite input till hur man jobbar som trädgårdsdesigner och se hur hon tänker med mera.


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

HJÄLP Jag vill att du designar vår trädgård i Malå. Du vet hur den ser ut nu. Kom med förslag TACK
Det är en fin hemsida du har.
Mamma

Kommentar av Mamma

Hallå där uppe i norr! Självklart kan jag försöka göra det. Ordna en tomtritning från kommunen så kan jag titta på det! Klipp gärna ut bilder och växter som ni gillar så jag får lite vägledning på hur ni vill ha det!
Hälsa…Vi saknar er! Kram Camilla

Kommentar av Camilla




Kommentera

