Trädgårdsliv & Design


Nya sådder…
2007-03-18, 20.38.08
Filed under: Frösådder och växter

Efter en hel helg i trädgården med beskärning av äpple träd och rensning av div byggmateial från höstens omputsning av huset så känns det ganska så skönt att avrunda dagen med ytterliggare några frösådder.

Extra belysning skulle nu sitta bra då de mörka molnen på himlen skymmer dagens ljus. Har jag tur så ska jag få låna en belysningsarmatur av min vän Zara. Jag hoppas på det för det börjar bli många sådder nu och mina fönster räcker inte till…

Dagens sådd blev:

Daggsalvia – en ettårig variant som blir mörk blå, 50 cm hög.
Malva mystic merlin – frö från Zaras trädgård 2003
Riddarsporre -frö från egen trädgård 2006
Porslinsveronicasolros

Min dotter var också med på ett hörn och sådde solros och ringblomma. Vi får se om det blir något av det, efter övervattnade små krukorna och jord och frö på golv och bord. 😉 Men det var charmigt, då hon trodde att det skulle bli en blomma redan efter fem minuter.

Fler sådder planeras … se

Länk

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Tack!
Det känns lite bättre nu när jag fått slipa klart bänken (sittbänk till farstun) och duschat. Kroppsarbete mår jag bra av!
Och tack för mailet! Ska svara när du minst anar det. 🙂
KRAM!

Kommentar av lynx




Kommentera

