Trädgårdsliv & Design


Katten Mirre var i strid…
2007-03-17, 16.31.22
Filed under: "Dagbok", Trädgårdsliv

HökkloVår katt Mirre kom i höstas hem med mystiska spetsiga hål på kroppen som blödde. Han var mycket medtagen och rädd och det tog några dygn innan han återfick sitt rätta ”mjau”. Vi fick vårda honom och tvätta hans blödande sår och som tur var läkte de djupa såren på halsen ganska fort.

Händelsen har förbryllat oss och vi har undrat hur han kunde få sådana skador över allt på kroppen och halsen som såg ut som djupa hundbett fast oregelbundet överallt. Vi kunde ändå inte tro att det skulle vara hund utan kanske en grävling som vi någon vecka innan sett på vår tomt.

Varning för känsliga personer! Död hök!I dag då jag höll på i trädgården och klippte ner perenner och annat så plötsligt stack det upp en stor klo med långa hämska naglar. I skräck ropade jag på min man och vi grävde upp den. Fram kom en stor fågel där näbben var cirka tre- fyra centimeter och varje klo på fågeln var cirka två och en halv centimeter. Efter lite närmare titt så kom vi fram till att det måste ha varit en Hök eller en Falk som anfallit Mirre och förlorat i striden med Mirre.

Idag så mår Mirre bra och har inga men av skadorna, för er som undrar.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Men fy vad läbbigt! De där klorna och näbben är inte att leka med. En hök dödade faktiskt en kusins hund. En liten valp på 10 veckor.
Nu ska jag maila dig tänkte jag men kollade om du hade uppdaterat först, och det hade du ju. 😉
Har du förresten vågat kratta i gräsmattan än? Jag krattade bara där det absolut var torrt, annars är det nog för blött på andra ställen. Perenner har jag också klippt ner. Tror jag städar för bra, för blommornas bästa tänkte jag. De vill nog ha lite skydd fortfarande?

Kommentar av lynx




Kommentera

