Trädgårdsliv & Design


Längtar efter min fröleverans…
2007-02-13, 13.07.58
Filed under: Frösådder och växter

Det kliar i fingrarna… jag vill ju komma igång med mina sådder nu. Ringde i går till Impecta och fick besked att i slutet av veckan ska de komma. De hade minst två veckor leverans tid. Hade jag vetat det så hade jag beställt tidigare eller från Rara växter.

Men i dag var jag bara tvungen att tjuvstarta. Jag införskaffade 50 liter så jord (frusen sådan men vi har ju värmegolv så det ska nog gå fort…) och ett par fröpåsar från Granngården.

    • Roseniberis
    • Borstnejlika
    • och pionvalo i olika färger.;-)

Kollade även vad jag hade kvar från i fjol…

Pionvallmo ´Black Beauty´från egen trädgård

    • Pionvallmo rosa från egen trädgård
    • Vit pionvallmo ´Swans down´ från egen trädgård
    • Pionvallmo ´Pink paeony´från Rara växter
    • Pionvallmo ´Purple Paeony´ från Rara växter
    • Paparver orientale- Jätte vallmo Prinsesian Viktoria Louise
    • Perenn Stockros vinröd.
    • Cosmos bipinnatus ´Tetra Versailles Red´ Rosenskära från impecta.
    • Cosmos bipinnatus ´Vega White´ Rosenskära från impecta.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Men ÅÅÅHH Jag vill också! Kliar i mina fingrar när jag läser om dina planer. I år kommer jag nog inte att så mycket alls, kanske lite ettåringar.
Jag har anmält mig till en distanskurs i trädgårdsdesign. En liten grundkurs. 😉 Ska bli kul att lära mig mer.

Kommentar av lynx




Kommentera

