Trädgårdsliv & Design


Ett besök på Stadsarkivet
2007-01-24, 23.20.17
Filed under: "Dagbok"

Har idag varit till stadsarkivet och sökt information om de som byggde vårat hus 1918. För tillfället fick jag inte så mycket att tillgå men träffade en man som ville hjälpa mig och söka mer fakta och han tog alla mina uppgifter och vi bestämde en nu tid om en vecka. Då jag kom hem ringde jag oxå några telefon samtal till kanske släktingar till dena man ”Gryting” som har lagt spår i vårat huset men det var inte mycket information jag kunde få fram. Så det är bara att vänta och se vad forskarna kan få fram på stadsarkivet om min ”Gryting”. 😉

Hoppas på bilder och annat spännande!


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

vad roligt! detektivarbete och arkiv är ganska underbart. men det är väl lätt att bli fast och glömma tiden. jag är väl en sån här nostalgiker dessutom.

Kommentar av Helena




Kommentera

