Trädgårdsliv & Design


Tulpanens dag 18/1
2007-01-17, 20.04.30
Filed under: "Dagbok", Trädgård

Till dig från mig, på tulpanens dag!De efterlängtade första vårtecknen – TULPANERNA! Och just i dag är det tulpanens dag och det tycker jag är värt att komma i håg! Varför inte köp hem en bukett till den du håller kär eller till din vän?! De lyser upp och man blir så glad av att se de. Min favorit tulpan är vit och är ur Tulipa Fosteriana-gruppen ”White Emperor” – Kejsar tulpan men även en fylld en tulpan som är lik pioner och där av smeknamnet ”Piontulpan”. Det riktiga namn har jag tyvärr glömt bort men jag vill gärna delge er den med min bild. Titta och njut! Mer om tulpanens dag kan du läsa Här

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

OOps, det gick mig helt förbi. Jag skulle gärna ha några fina tulpaner stående på mitt köksbord (eller, i varje rum, om jag fick välja!). Skulle faktiskt pigga upp väldigt mycket. Alla krukväxter står dessutom bara och ser ledsna ut eftersom det är så pass varmt inomhus. När jag tjänat mina första pengar ska jag köpa mig en bukett, det första jag gör. Så dé så! 😉

Kommentar av Helena




Kommentera

