Trädgårdsliv & Design


Min trädgård
2007-01-09, 09.19.49
Filed under: Min Trädgård, Trädgård, Trädgårdsliv

2003 blev jag och min man ägare av ett lite hus med Höstbild på huset efter renovering 2006en enorm trädgård. Jag brukar säga att vi köpte huset för trädgårdens skull för jag såg massa med möjligheter med den gamla då så igenvuxna trädgården. Här fanns massor med mormorsväxter så som pioner, perenner och två gamla fruktträd, köksland och även en massa ogräs! I tackt med att huset renoverades har jag även försökt återuppta trädgårdens ursprung från 1920 men även kompleterat med en hel del nya växter allt eftersom Växtförteckningjag fått bukt på ogräset som har utrotat de befintliga växterna.

2005 grävdes en del nya rabatter, bland annat en rosenrundel mittRosrundel på den stora grusgården fick sin prakt med 10 stycken rosa Bonica rosor och blå kantnepetra.


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vilket fint hus du bor i! Och vilken härlig trädgård du verkar ha! Jag älskar rosor, pioner, lavendel…. Lite gammalt och lantligt romantiskt! Tack för titten på min blogg, kom gärna åter, det lär jag göra till din!

Kommentar av Lina

Ni bor jättemysigt, men det vet du redan att jag
tycker ;o))) Härlig trädgård! Lycka till med alla framtida projekt! Ska bli kul att följa dem!

Kommentar av Zara




Kommentera

